Een uniek welkomstpakketje

Jouw klant voelt zich welkom en gewaardeerd. Een mooie en waardevolle start van jullie samenwerking.

Plan een gratis sessie en we kijken samen
hoe we jouw klanten kunnen verrassen met een gepersonaliseerd welkomstpakketje.

Jij wilt je klant welkom heten en verrassen,
zodat ze zich gezien en gewaardeerd voelt.
Je ziet jouw klant vooral online,
maar wil wel écht die verbinding maken met haar.

Dit kun je perfect doen met een gepersonaliseerd welkomstpakketje.

Voor het retreat waar ik aan deelnam, had Susan prachtige mini-pakketjes met intentiekaarten gemaakt. Los van hoe mooi de kaarten er (al in de verpakking!) uit zagen, matchten ze ook helemaal met de sfeer en vibe van ons event. Het zag er professioneel uit en bevatte precies die elementen die aan bod kwamen in ons programma. Het was een schot in de roos, want het blijft fijn om een cadeautje te ontvangen en mensen blij te maken. Ik pak de kaarten er zelf nog geregeld bij! Want de illustraties en inspiratiequotes zijn heel treffend en herinneren me aan een paar prachtige dagen!

Dagmar van Doorn

Spiritual Business Mentor

Dit herken je vast …

N

Je ziet je klanten voornamelijk online, maar je wilt wel écht die verbinding met ze maken. Je hebt alleen geen idee hoe je dat kunt doen op een manier die origineel is en waardoor jouw klanten zich gezien en gewaardeerd voelen.

N

Je wilt je klanten alvast iets geven, nog voordat je samenwerking echt van start gaat. Klanten houden namelijk van instant gratification en staan te popelen om alvast iets te hebben om mee aan de slag te gaan.

N

Je wilt zó’n tof welkomstpakketje geven aan je klanten, zodat ze fan van je worden en ze het ook enthousiast delen op hun socials. Want je snapt hélemaal dat die shout-outs van jouw klanten weer nieuwe klanten aantrekt.

N

Je wilt een gepersonaliseerd en prachtig vormgegeven welkomstpakketje voor je klanten, maar het bedenken, samenstellen en versturen van de pakketjes: dat overzie je niet helemaal, kost teveel tijd en besteed je liever uit aan een expert.

 

 

 

IK DENK GRAAG MET JE MEE OVER JOUW GEPERSONALISEERDE WELKOMSTPAKKETJE.
PLAN EEN GRATIS MATCHCALL MET ME IN OM TE KIJKEN WAT IK VOOR JOU KAN BETEKENEN

Dit zie ik zo vaak gebeuren

Welkomstpakketjes die het nét niet zijn. Of echt he-le-maal niet. Wat voor welkomstpakketjes zijn dat dan?

Een pakketje met wat spulletjes erin, waar overal groot de naam van jouw bedrijf op staat. Een pen met je bedrijfnaam. Een boekje met een sticker, met jouw bedrijfsnaam. Een welkomstkaartje met… je begrijpt het al, toch?

Ik snap het wel. Je wilt als ondernemer aan je branding werken. Maar een welkomstpakketje draait niet om jou, dat is er voor je klant. Dus zorg ervoor dat je het pakketje personaliseert en je klant echt voelt dat dit een cadeautje voor haar is.

Wat ik ook veel zie, is dat er allemaal kleine cadeautjes en een kaartje in een witte bubbeltjes envelop worden ‘gegooid’, porto- en adressticker erop en klaar. Doodzonde!

Een paar cadeautjes, dat is natuurlijk superleuk. Maar zorg dat er ook inhoudelijke waarde in zit. Bijvoorbeeld een paar kaarten die over de inhoud van je programma gaan.

En please, die envelop zien ze het eerste, dus ook die personaliseren en vet mooi maken!

Jouw klanten worden je grootste fans

Jij verrast je klanten met een uniek en gepersonaliseerd welkomstpakketje
en zij delen het met de wereld

Het is belangrijk aandacht en liefde te steken in je welkomstpakketje, want dat voelen jouw klanten meteen. Dus niet een paar hebbuh dingetjes en een kaartje in een envelop gooien en bye! Daar maak je geen fans mee. Je wilt je klanten verrassen & verwonderen. Een wow-momentje creëren. Want alleen dan zorgt jouw pakketje ook voor exposure op je social media. En trek je nieuwe klanten naar je toe.

I promise you:

Als wij gaan samenwerken ontvangen jouw klanten straks
een pakketje vol aandacht en liefde van jou,
worden ze mega verrast en voelen zich echt gewaardeerd,
ze voelen de verbinding met jou,
en geven je shout-outs op hun socials en
praten over jou met mensen in hun netwerk.

Zij worden jouw fans en
zorgen zo voor nieuwe klanten en meer omzet.

En…
door dit unieke welkomstpakketje kun je
de prijs van je programma meteen verhogen.
Mijn investering verdien je zo meteen terug,
dus eigenlijk maak ik gratis welkomstpakketjes voor je ; )

Het is nu tijd om je klanten in het zonnetje te zetten
en tegelijk je omzet te laten groeien!

De tijd van een simpel kaartje sturen om je klant te bedanken is echt voorbij.
Jij mag jouw klant de persoonlijke aandacht geven
waar ze naar verlangt en die ze verdient.
Daar kun je vandaag al mee starten!

Ik denk graag met je mee over
jouw gepersonaliseerde welkomstpakketje.
Plan een gratis match call met me in
om te kijken wat ik voor jou kan betekenen.

Het resultaat van werken met mijn welkomstpakketje:

Jouw klanten ervaren een warm welkom met persoonlijke aandacht en mooimakerij

Je klanten voelen zich gezien en gewaardeerd

Je maakt echt verbinding met je klanten

Je maakt fans van je klanten en zij promoten jouw programma op hun socials & in gesprekken

De investering

De inhoud van het welkomstpakketje heb ik al bedacht,
de invulling van de kaarten en het cadeautje stemmen we af op jouw wensen.
Hieronder is de standaard investering voor het welkomstpakketje weergegeven.

De investering bestaat altijd uit twee onderdelen:
kosten voor het ontwerp (eenmalig) en
kosten voor het pakketje (per deelnemer).

Heb je aanvullende wensen?
Dan bespreken we die tijdens ons gesprek en
ontvang je een aanvullende offerte op maat van me.

Alle genoemde prijzen zijn excl. 21% BTW.

Het ontwerp (eenmalig)

l

Een intakegesprek om het ontwerp te bespreken en meerdere afstemmingsmomenten via whatsapp of bellen.

l

Het logo van je online programma dat we gebruiken voor de sticker op het pakketje en op het welkomstkaartje.

l

Een welkomstkaartje met op de achterkant een door jou geschreven welkomsttekst.

l

Een grote sticker voor op de box: staat mooi en sluit het pakketje goed.

l

Een ronde sluitsticker van 40 mm om op het zijdepapier te plakken.

l

3 verschillende ontwerpen voor module- of opdrachtkaarten: kaarten met informatie over of een opdracht uit de module.

l

Een klein cadeautje (samen met jou te bedenken).

l

Een mooi notitieboek (ongeveer A5 formaat) met de naam van de deelnemer erop gehandletterd.

l

Een mooigemaakte stevige envelop om het pakketje in te versturen, met de naam van de deelnemer erop gehandletterd.

l

Alle materialen uitzoeken en bestellen zoals notitieboekjes, cadeautjes, drukwerk en verpakkingsmaterialen.

Totale investering voor het ontwerp (eenmalig)
€ 997

Het welkomstpakketje (per deelnemer)

Een A5 brievenbusdoos met een gepersonali-seerde grote sluitsticker op de klep van de brievenbusdoos.

Het welkomstkaartje met je eigen tekst achterop om de deelnemer persoonlijk welkom te heten.

3 overige kaarten met de informatie over de modules, opdrachten, affirmaties en/of reflecties.

Het A5 notitieboek met de naam van de deelnemer erop gehandletterd & een mooie pen.

Een klein cadeautje, met aandacht ingepakt.

Alles mooi verpakt in zijdepapier in jouw huisstijlkleur, vastgeplakt met een ronde sluitsticker met jouw logo erop.

Er gaan echte postzegels op de envelop, dus geen lelijke porto sticker : )

De naam en het adres staan met de hand geschreven op de mooigemaakte envelop.

Inclusief de samenstelling van het pakketje, het personaliseren en verzenden naar de deelnemer. ALLES dus ; )

Totale investering per pakketje/deelnemer
€ 49

Dit ben ik

Mijn naam is Susan Kersten en ik begon met werken als illustrator en vormgever in 2017. Na verschillende functies in het bedrijfsleven, de kinderopvang en de hospitality branche volgde ik mijn hart en passie en startte ik, in de voetsporen van mijn vader, mijn eigen bedrijf.

Ik ben geboren (en deels opgegroeid) in Amsterdam, waar ook mijn hele familie vandaan komt. Halverwege de basisschool verhuisde ik met mijn ouders en jongere broertje naar Weesp, niet ver van die mooiste stad van Nederland vandaan. Mijn vader was ondernemer (o.a. met een slagerij) en dat heb ik altijd heel mooi en inspirerend gevonden. Hij is inmiddels alweer een hele tijd geleden overleden, maar zijn ondernemerskwaliteiten heeft hij aan mij doorgegeven.

 

Na mijn studie ben ik niet meteen gaan ondernemen. Ik werkte eerst als coördinator, team-, project- en accountmanager in de woningcorporatie branche. En als locatiemanager van een kinderdagverblijf en een luxe vergaderlocatie/coworking space. In die laatste functie heb ik mijn creativiteit, mooimakerij en ondernemerschap (her)ontdekt. Ik maakte van saaie (en vaak lelijke : ) powerpointslides mooi geïllustreerde en vormgegeven kaarten. Voor een traject met meerdere (offline) sessies maakte ik daar en box omheen, die iedere sessie bijgevuld werd.


Iedere keer weer kreeg ik complimenten van mijn klanten en lovende reacties van hun deelnemers
. Ze waren er zo blij mee, het voelde als een cadeautje voor de deelnemers en mijn klanten voelden echt een verbinding met hun deelnemers. Bij iedere nieuwe sessie was het een superfijne start van de dag, om de nieuwe materialen uit te delen die de deelnemers in hun box konden bewaren. Iedere keer weer een momentje van verbinding, waardering en blijheid.

En zo ontstond de welkomstbox. Hier had ik mijn goud in handen. Boxen waarmee de deelnemers welkom werden geheten aan het begin van een traject. Met daarin een notitieboekje, een cadeautje en verschillende, mooi geïllustreerde en vormgegeven materialen. Materialen die de adviseurs konden gebruiken tijdens het werken met de groepen. Een op maat gemaakte, gepersonaliseerde welkomstbox waardoor mijn klanten zelf vet blije klanten kregen. Fans en ambassadeurs!

En na het succes van de welkomstboxen bedacht ik een vereenvoudigde versie van die hit: het welkomstpakketje.

Hoe ziet onze samenwerking eruit?

We hebben een intakegesprek waarin we de inhoud van je welkomstpakketje bespreken. Daarna stuur ik je meteen een plan van aanpak en een offerte op maat.

Zodra je akkoord bent met de offerte, stuur ik je de eerste factuur (100% ontwerpkosten).

Ik stuur je ook alvast een vragen/invullijst voor alle input die ik van jou nodig heb. Denk aan teksten voor op de kaarten, maar ook je huisstijl kleuren, logo’s en foto’s.

Zodra je de eerste factuur hebt betaald, start ik met het ontwerp van de welkomstpakketje en stuur je het eerste concept. Jij geeft je feedback en die verwerk ik in de eerste correctieronde.

Ik stuur je het tweede concept. Jij geeft je feedback als je die nog hebt en die verwerk ik in de tweede en laatste correctieronde.

We hebben (continu) tussentijds contact voor afstemming via app, bellen of mail.

Jij geeft akkoord op het definitieve ontwerp en ik stuur je de tweede factuur (50% van de kosten voor de welkomstpakketjes/kosten per deelnemer).

Ik stuur de drukbestanden naar drukker en zal alle benodigde materialen inkopen.

Als ik alles binnen heb, ga ik verder met de pakketjes samenstellen en versturen naar jouw klanten (hoe en wanneer, dat hebben we al afgestemd).

Ik stuur je mijn derde factuur (de resterende 50% voor de welkomstpakketjes/kosten per deelnemer).

We plannen een evaluatiegesprek in en bespreken dan gelijk wanneer de volgende lancering gepland staat, wanneer ik de volgende pakketjes verstuur en meer praktische zaken.

Bij de volgende lancering kijken we of er kleine aanpassingen in het ontwerp nodig zijn (en bespreken welke kosten daarmee gepaard gaan). Daarna herhalen we stappen 7 tot en met 11 : )

Fans maken van jouw klanten, daar gaan we voor!

Want zij promoten jou dan eigenlijk, waardoor je meer mensen naar je socials en website trekt en van hen nieuwe klanten maakt.

Hoe we dat doen? Ik leg het je graag uit in een match call.

Plan een gesprek waarin we bespreken hoe ik voor jou een mega aantrekkelijk welkomstpakketje mag maken voor jouw klanten. Een pakketje waar de persoonlijke aandacht en waardering vanaf spat en zeker weten gedeeld wordt op social media.

Meest gestelde vragen

Q: Hoe gaan we te werk?
A: Een uitgebreid antwoord vind je onder ‘hoe ziet onze samenwerking eruit’, halverwege de pagina. Maar in het kort: als je na de matchcall besluit met mij te gaan samenwerken, bespreken we meteen een planning op hoofdlijnen en plannen we het intakegesprek in. Voorafgaand aan het intakegesprek stuur ik je een vragenlijst en ‘de menukaart’, zodat je alvast kunt nadenken over de materialen die je in jouw welkomstpakketje wilt opnemen. Na het intakegesprek maak ik een op maat gemaakte offerte. Zodra die is geaccordeerd, ga ik voor je aan de slag.

Q: Wat zijn de kosten van een gepersonaliseerd welkomstpakketje?
A: De investering voor een welkomstpakketje is €997 ex btw. De kosten bestaan altijd uit eenmalige ontwerpkosten en daarnaast kosten per deelnemer/pakketje. Naast deze eenmalige ontwerpkosten van €997 betaal je daarnaast €49 per pakketje/deelnemer. De totaalprijs hangt dus wel af van het aantal deelnemers aan je (online) programma.

Als je aanvullende wensen hebt voor je welkomstpakketje bespreken we die tijdens het intakegesprek en breng ik een aanvullende offerte op maat uit.

Q: Maakt het voor de kosten uit hoeveel deelnemers ik heb voor mijn (online) programma?
A: De kosten bestaan altijd uit eenmalige ontwerpkosten van het welkomstpakketje en daarnaast kosten per deelnemer/pakketje. De totaalprijs hangt dus wel af van het aantal deelnemers aan je (online) programma. De ontwerpkosten heb je dus alleen bij de eerste ‘ronde’ van je programma; de kosten per pakketje/deelnemer heb je altijd.

Q: Wat is het verschil tussen een welkomstPAKKETJE en een welkomstBOX?
A: Het pakketje is echt om je klanten welkom te heten en even die verbinding met ze aan te gaan voordat het programma van start gaat. Je klanten voelen zich gewaardeerd en gezien. Ze posten het op insta als ze het binnenkrijgen. Dit worden jouw fans.

De box is veel uitgebreider. Het heet ook je klanten welkom, je maakt de verbinding en ze voelen zich gezien en gewaardeerd. Maar de materialen in de box zijn uitgebreider en veelzijdiger, ze ondersteunen de klant- en ontwikkelreis van je deelnemers. De materialen ondersteunen je programma inhoudelijk, het is dus echt een aanvulling op je programma. Het maakt je programma waardevoller.

Daarnaast zorgt de box ervoor dat je deelnemers vaker de box erbij pakken om aan de slag te gaan met de materialen die erin zitten. Je creëert op die manier dus meerdere klantcontactmomenten zonder dat het jou extra tijd kost.

Ze posten & taggen dan niet alleen wanneer ze de box hebben ontvangen nog voordat het programma is gestart, maar waarschijnlijk ook wanneer ze m er weer bij pakken als ze met de opdrachten uit je programma aan de slag gaan. Dit worden niet alleen fans van je, maar ambassadeurs. Zij gaan jouw programma aanraden aan mensen en zorgen zo voor nieuwe klanten en meer omzet.

Q: Hoeveel (doorloop)tijd kost het ontwikkelen van een gepersonaliseerd welkomstpakketje?
A: Dit hangt een beetje af van wat je al ‘klaar’ hebt liggen qua teksten voor op de materialen in de box. Denk dan aan opdrachten, affirmaties, reflectievragen et cetera. Naast het aanleveren/schrijven van teksten voor op de kaarten, moet je in totaal rekening houden met 2 a 3 uur van jouw tijd voor het intakegesprek, tussendoor afstemmen, de correctieronde en eventueel andere korte afstemmomenten.

Daarnaast hebben we een doorlooptijd waar je rekening mee moet houden. Dat is de tijd die ik minimaal nodig heb voor het ontwerp, daarover afstemmen/correcties verwerken en natuurlijk het bestellen van materialen, samenstellen en versturen van de welkomstpakketjes.

Mij lukt dat in een week, maar meestal hebben mijn klanten zelf wel iets meer tijd nodig om alle benodigde informatie en teksten naar mij te sturen. Dus 2 tot 4 weken doorlooptijd is gemiddeld.

Q: Ik heb een online programma van een paar honderd euro. Kies ik dan een welkomstbox of een welkomstpakketje?
A: De investering voor een gepersonaliseerde welkomstbox die jouw programma inhoudelijk ondersteunt is dan waarschijnlijk een te grote investering. Dus dan is een gepersonaliseerd welkomstpakketje de beste optie voor jou, om jouw klanten welkom te heten en wel die verbinding aan te kunnen gaan.

Q: Past het welkomstpakketje wel bij mijn bedrijf en huisstijl?
A: Ik stem met jou af wat je huisstijl(kleuren) zijn en houd daar rekening mee bij het ontwerpen van het welkomstpakketje. Ik heb natuurlijk wel mijn eigen stijl, qua illustraties, handlettering en ‘sfeer’. Dus bekijk vooral even de foto’s en video’s van boxen die ik eerder maakte voor mijn klanten, om te zien (en voelen) of het bij jou en je bedrijf past.

Q: Moet ik de welkomstpakketjes zelf versturen?
A: Nee, ik doe alles voor je. Dus het ontwerp maken, alle materialen bestellen, de welkomstpakketjes samenstellen, ze verpakken met persoonlijke aandacht voor je deelnemers en meer mooimakerij, én het opsturen van de box naar jouw klanten. Ik regel het dus van A tot verZenden!

Q: Wat als ik last minute toch nog wat extra deelnemers voor mijn (online) programma heb?
A: Dan stuur je mij even een appje om af te stemmen. Ik bestel altijd meer materialen dan we nodig hebben/afgesproken hebben, zodat ik een aantal pakketjes extra op voorraad heb. Zodra ik de namen en adresgegevens van je heb doorgekregen, verstuur ik binnen maximaal twee dagen de welkomstpakketjes naar je nieuwe klanten. Zonder extra kosten uiteraard (naast de reguliere kosten per pakketje/deelnemer).

Volg mij op instagram en leer me beter kennen
als mooimaker, creatief ondernemer, moeder & mens